Samorząd Uczniowski
ROK SZKOLNY 2024/2025
Przewodnicząca - Nikola Rogalska, klasa VIIIB
Zastępczyni - Maria Kostrzewa, klasa VA
W szkole działa samorząd uczniowski, który tworzą wszyscy uczniowie szkoły.
Zasady wybierania i działania organów samorządu określa regulamin
uchwalony przez ogół uczniów w głosowaniu tajnym i powszechnym.
Organy samorządu są jedynymi reprezentantami ogółu uczniów.
Samorząd może przedstawiać radzie szkoły, radzie pedagogicznej
oraz dyrektorowi szkoły wnioski, opinie we wszystkich sprawach
szkoły, a w szczególności dotyczących realizacji podstawowych
praw ucznia takich jak:
1) prawo do zapoznania się z programem nauczania, z jego treściami, celami i stawianymi wymaganiami
2) prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce i zachowaniu
3) prawo do organizacji życia szkolnego
4) prawo do redagowania i wydawania gazety szkolnej
5) prawo organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z potrzebami i możliwościami organizacyjnymi szkoły w porozumieniu z jej dyrektorem
6) prawo wyboru nauczyciela pełniącego rolę opiekuna samorządu
7) prawo opiniowania regulaminu ocen zachowania
8) prawo do zapoznania się z programem wychowawczym szkoły
9) prawo do zapoznania się z programem profilaktyki szkoły
10) prawo opiniowania średniej ocen związanej z przyznawaniem uczniom stypendium za wyniki w nauce
11) prawo wyboru nauczyciela pełniącego rolę Rzecznika Praw Ucznia
12) prawo wyboru Uczniowskiego Rzecznika Praw Ucznia
13) prawo opiniowania organizacji roku szkolnego w zakresie ustalenia dni wolnych od zajęć dydaktycznych
Regulamin dyskotek
1. Uczestnikami dyskotek są uczniowie Szkoły Podstawowej nr 4 im. Komisji Edukacji Narodowej w Łodzi.
2. W szkole organizowane są dyskoteki szkolne wg wcześniej ustalonego przez Zarząd SU
i zaakceptowanego przez Dyrektora szkoły harmonogramu dyskotek.
3. Dyrektor szkoły wyraża lub nie wyraża zgody na organizację dyskoteki. W przypadku braku wystarczającej liczby opiekunów, dyskoteka może zostać odwołana.
4. Z ważnej przyczyny Dyrektor szkoły może odwołać planowaną dyskotekę (np. żałoba narodowa, zagrożenie bezpieczeństwa itp.).
5. Czas trwania dyskotek jest ustalany i ogłaszany minimum 5 dni wcześniej. Czas ten może ulec zmianie, jeśli uczestnicy
i organizatorzy oraz opiekunowie zadecydują inaczej.
6. W dyskotece biorą udział tylko uczniowie Szkoły Podstawowej nr 4 w Łodzi. Udział w zabawie jednocześnie stanowi zgodę na samodzielne opuszczenie budynku szkoły po jej zakończeniu.
7. Na dyskoteki szkolne nie mogą być wpuszczane osoby spoza szkoły, dotyczy to również absolwentów.
8. Opiekę podczas dyskotek sprawują nauczyciele (według przyjętego harmonogramu)
oraz opiekunowie Samorządu Uczniowskiego.
9. Dyżurujący nauczyciel jest zobowiązany do terminowego objęcia dyżuru w miejscu wskazanym przez organizatora dyskoteki (hol, wejście do szkoły, szatnia, sala gimnastyczna, korytarz, itp.) i do aktywnego działania na rzecz respektowania regulaminu dyskoteki oraz czynnej troski o bezpieczeństwo uczniów.
10. Podczas pełnienia dyżuru każdy nauczyciel sprawuje opiekę nad osobami znajdującymi się w miejscu jego dyżuru.
11. Podczas dyskotek należy dbać o porządek i odpowiednie zachowanie.
12.Obowiązuje całkowity zakaz palenia papierosów, picia alkoholu, zażywania środków odurzających i psychoaktywnych.
13. Złamanie zakazu z punktu 12 może spowodować przerwanie dyskoteki przez organizatora.
14. W czasie dyskoteki zabronione są niebezpieczne zabawy, które zagrażają zdrowiu uczestników. Obowiązują zasady kulturalnego zachowania oraz odpowiedni strój i wygląd.
15. Uczestnikom nie wolno wnosić na zabawę niepotrzebnych i niebezpiecznych przedmiotów, które mogą powodować zagrożenie dla zdrowia. Przedmioty wartościowe wnoszone są na własną odpowiedzialność.
16. Uczestniczący w dyskotece opuszczają ją w chwili jej zakończenia. Nie przewiduje się wcześniejszego wypuszczania młodzieży ze szkoły, jedynie za pisemną zgodą rodziców.
17. W przypadku złego samopoczucia ucznia, nauczyciel dyżurujący informuje telefonicznie o tym rodzica, który osobiście odbiera dziecko ze szkoły.
18. Uczeń biorący udział w dyskotece nie może opuszczać budynku w trakcie jej trwania oraz może korzystać tylko z wyznaczonych pomieszczeń.
19. W przypadku, gdy uczeń zostanie odebrany przez rodzica (prawnego opiekuna)
w trakcie trwania dyskoteki, uczeń nie może już na nią powrócić.
20. Uczniowie, którzy zostali ukarani naganą wychowawcy klasy, dyrektora szkoły nie mogą brać udziału w imprezach szkolnych (dyskoteki, zabawy okolicznościowe, spotkania klasowe). Termin upływu kary, kończy się wraz z upływem semestru lub wychowawca ustala go z uczniem.
21. Za przygotowanie sali do dyskoteki oraz pozostawienie w czystości obiektu szkolnego (sala, szatnie, toalety i inne wykorzystane pomieszczenia) odpowiedzialni są pracownicy obsługi. Za dekorację sali odpowiadają uczniowie. Uczniowie uczestniczący w zabawie mają obowiązek dbać o porządek podczas imprezy.
22. Straty materialne wynikłe podczas dyskoteki pokrywane są przez rodziców sprawcy szkody.
23. Zadaniem nauczyciela – organizatora jest zapoznanie opiekunów z regulaminem
i rozdysponowanie im zadań, przestrzeganie terminów rozpoczęcia i zakończenia zabawy, zapewnienie dostępu do telefonu, a w przypadku stwierdzenia zagrożenia bezpieczeństwa uczniów, bądź budynku szkolnego zawiadomienie odpowiednich służb.
24. W przypadku nieprzestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu oraz Statutu Szkoły (np. bójki, palenie papierosów, picie alkoholu, agresywne zachowanie się itp.) organizator ma prawo usunąć uczestnika dyskoteki z budynku szkoły lub zakończyć dyskotekę przed czasem. Uczeń usunięty z dyskoteki musi zostać odebrany przez rodziców lub upoważnioną przez nich osobę dorosłą.
25. Nauczyciel organizator dyskoteki ma obowiązek informowania Dyrektora Szkoły
o złym zachowaniu uczniów podczas dyskotek szkolnych. Uczniowie ci są karani przez Dyrektora zgodnie ze szkolnymi zasadami oceniania zachowania.
26. Wychowawcy klas zobowiązani są do zapoznania uczniów z regulaminem dyskotek.