Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Innowacje

  Rok szkolny 2023/2024

 "Śladami Łodzi bajkowej i opowieści dzieci fabrykanta"

Innowacja pedagogiczna: programowo - organizacyjna z zakresu edukacji regionalnej, kontynuowana będzie od 1 września 2023 do 16 czerwca 2024 w klasie 3b podczas zajęć dodatkowych (1h tygodniowo). Autorem innowacji jest wychowawca klasy, w której będą prowadzone zajęcia - Danuta Drożdżyńska.

Cele innowacji:

  1. Zapoznanie z historią i kulturą  Łodzi.
  2. Rozwijanie szacunku i tolerancji wobec ludzi różnych kultur, (inne narodowości w Łodzi i ich zasługi dla historii miasta).
  3. Rozbudzanie u uczniów ciekawości i zachęcanie do odkrywania i poznawania własnego miasta.
  4. Doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania.
  5. Doskonalenie współpracy zespołowej.
  6. Współpraca z instytucjami i miejscami promującymi Łódź.

„Joga jako narzędzie terapeutyczne wspierające rozwój dziecka”

Innowacja przeprowadzona zostanie w roku szkolnym 2022/2023 w klasie 1A i będzie kontynuowany w roku szkolnym 2023/2024 w klasie 2A oraz w roku szkolnym 2024/2025 w klasie 3A. W innowacji wezmą udział uczniowie tej klasy podczas obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego raz w tygodniu przez 45 min. Zajęcia będą odbywały się na terenie szkoły. Autorem innowacji jest wychowawca klasy, w której będą prowadzone zajęcia – Dominika Płoszajska. Głównym celem innowacji jest kształtowanie u dziecka ogólnej sprawności fizycznej, nabywanie umiejętności interpersonalnych poprzez ćwiczenia jogi oraz rozwijanie potencjalnych możliwości ukrytych w mózgu. Dzięki ćwiczeniom jogi, dzieci łatwiej skupiają uwagę, są bardziej świadome własnego ciała, skoncentrowane. Powtarzanie asan dobrze wpływa na pamięć, pobudza wyobraźnię i rozwija kreatywność. Dzieci na zajęciach uczą się szacunku do siebie i innych. Każdy ćwiczy jak umie.


"Międzynarodowy Projekt Edukacyjny CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki wspierający rozwój czytelnictwa wśród uczniów klas 1-3 edycja V na tropach dobroczynności" - realizowany w formie innowacji

Autorką jest pani Honorata Szanecka dyrektor "Małej Szkoły" w Klonowie. Innowacja programowo-metodyczna będzie realizowana przez wszystkie klasy 1-3 przez wychowawców klas: 2a panią Dominikę Płoszajską, 2b panią Magdalenę Surdykowską, 3a panią Annę Ciołkowską, 3b panią Danutę Drożdżyńską, 1a panią Agnieszkę Fladrowską, 1b panią Urszulę Jasiak. 

Innowacja opiera się na niestandardowym sposobie pracy z lekturą.

Tegoroczna edycja projektu została zatytułowana „Na tropach DOBROCZYNNOŚCI”. Poprzez atrakcyjne zadania projektowe, uczniowie włączą się w wiele innowacyjnych działań z tekstem. Piąta edycja projektu, zaprojektowana na rok szkoły 2023/2024, polega na skorelowaniu czytania danej lektury ze zgłębianiem wiedzy na temat czynienia dobra, niesienia pomocy ludziom, zwierzętom oraz roślinom.

Po przeczytaniu książek dzieci będą zastanawiały się, jakie wartości przekazał i co dobrego dał innym bohater lektury.

Oprócz kreatywnych działań związanych z czytanym tekstem, zadaniem dzieci będzie zrealizowanie TRZECH PROJEKTÓW DOBROCZYNNYCH:

- dla innych osób, np. przedstawienie jasełkowe dla osób samotnych,

- dla zwierząt, np. zbiórka darów dla schroniska,

- dla roślin, np. sadzenie drzew.

„Kreatywna matematyka”

Innowacja pedagogiczna „Kreatywna matematyka” wspiera rozwijanie kluczowych kompetencji matematycznych wśród uczniów poprzez nowatorskie i aktywizujące podejście do nauki matematyki. Pomaga w zdobywaniu umiejętności matematycznych przy wykorzystaniu różnorodnych i dostosowanych do potrzeb uczniów metod, form i środków pracy. Zachęca tym samym do aktywnego zaangażowania uczniów w proces nauki.

Innowacja promuje pomysłowe podejście do edukacji matematycznej poprzez wielozmysłowe poznawanie świata liczb, figur geometrycznych, działań oraz zagadnień matematycznych. Innowacja łączy edukację matematyczną  z sensoryką, doświadczaniem świata i kreatywną zabawą, co sprawia, że nauka staje się przyjemnością

Innowacja jest zgodna z podstawowymi kierunkami polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2023/2024. Realizacja innowacji sprzyja współpracy wewnątrz szkolnej
i międzyszkolnej oraz promuje placówkę wśród społeczności lokalnej. Nauczyciele mogą dzielić się swoimi pomysłami na realizację zadań projektowych z innymi uczestnikami projektu w kraju. Innowacja dąży również do wzmocnienia umiejętności współpracy między uczniami oraz podniesienia wiary we własne możliwości dzieci. Wspólne działania projektowe rozwijają kompetencje społeczne, zacieśniają więzi, rozwijają komunikację interpersonalną oraz umiejętność poszukiwania rozwiązań problemów. Innowacja będzie prowadzona w klasie 1a panią Agnieszkę Fladrowską, 1b panią Urszulę Jasiak, 2a panią Dominikę Płoszajską, 2b panią Magdalenę Surdykowską, 3b panią Danutę Drożdżyńską oraz w klasie 4a  przez panią Agatę Mróz.

"Niezwykła matematyka"

Wdrożenie innowacji z zakresu matematyki  ma służyć rozwijaniu umiejętności logicznego myślenia, aktywności matematycznej uczniów oraz ich zaangażowaniu w proces dydaktyczny. Obserwacja uczniów w procesie dydaktycznym oraz bieżąca analiza trudności, z jakimi najczęściej spotykają się uczniowie na lekcjach matematyki pokazują, że niezwykle istotne jest kształtowanie wśród uczniów umiejętności wykorzystania wiedzy teoretycznej w konkretnych sytuacjach z życia codziennego. Innowacja ma pokazać, że matematyka daje odpowiedzi na  wiele problemów matematycznych, z którymi spotykamy się na co dzień. Celem innowacji jest rozwijanie zainteresowań, zdolności, kompetencji matematycznych, poprzez zastosowanie metod aktywizujących z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań uczniów.  Uświadamianie uczniów i pokazanie im, jakie szerokie zastosowanie w praktyce i codziennym życiu ma matematyka. Rozwijanie umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania i wnioskowania oraz wzmacnianie motywacji poznawczej.
Innowacja będzie realizowana w kl IIb i IIIa.

„Klasa w terenie”

Innowacja „Klasa w terenie” została napisana w oparciu o Ogólnopolski Projekt Edukacyjny Klasa w terenie stworzony przez autorki innowacji (Anna Cebula i Ewelina Łojewska). Innowacja zakłada, iż uczniowie zdobędą nowe doświadczenia, rozwiną zainteresowania o otaczającym ich świecie i nauczą się obserwacji przyrody. Celem wprowadzenia innowacji jest zapewnienie wysokiej, jakości kształcenia z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów.  Promowanie wartości edukacji na świeżym powietrzu i nauka przez obserwację. 

Innowacja będzie realizowana w klasie IIb i IIIa przez panią Magdalenę Surdykowską i panią Annę Ciołkowską

"ZA(PLAN)OWANI" 

Innowacja pedagogiczna: metodyczno – organizacyjn – programowa z zakresu rozwijania kompetencji miękkich wśród uczniów takich jak: umiejętność zarządzania czasem, rozumianą jako efektywne planowanie, organizację i zarządzanie czasem; elastyczność, rozumianą jako zdolność do adaptacji do zmieniających się warunków, sytuacji i wymagań, kreatywność,  rozumianą jako umiejętność wymyślania ciekawych pomysłów, myślenia poza schematami i znajdowania innowacyjnych rozwiązań, umiejętność radzenia sobie ze stresem, czyli zdolność do zarządzania stresem i presją w szkole, komunikatywność, rozumianą jako umiejętność efektywnego przekazywania informacji zarówno w formie pisemnej, jak i ustnej. Autorami i realizatorami innowacji w klasie 5b i 7b są Agata Mróz, Ewa Franaszczyk i Monika Trojak – Grochowska.

Innowacja jest jest odpowiedzią na coraz częściej zauważane ale i zgłaszane przez rodziców jak i samych uczniów trudności związane z zarządzaniem czasem, systematycznością a przede wszystkim obowiązkowością i odpowiedzialnością za powierzone zadania. Wprowadzenie niniejszej innowacji ma wyposażyć uczniów w szereg umiejętności i kompetencji niezbędnych do optymalnego funkcjonowania teraz jak i w dorosłym życiu.

"Latin circum us" 

Innowacja pedagogiczna: programowo – organizacyjna koncentrująca się wokół powrotu do szkół języka łacińskiego, zgodnie z kierunkami polityki oświatowej. Głównym celem jest zapoznanie uczniów z podstawowymi słowami, zwrotami i sentencjami w języku łacińskim podczas lekcji matematyki, przyrody, biologii, chemii i historii.. Autorem innowacji jest Agata Mróz, natomiast wdrażana będzie przez A.Mróz, E.Franaszyk i U. Weber w klasach 4 – 7.

Cele innowacji:

  • Rozwijanie kompetencji kluczowych
  • Wdrażanie do obcowania z dziedzictwem cywilizacji łacińskiej,
  • Rozwijanie umiejętności poszukiwania, analizowania i logicznego myślenia
  • Rozbudzanie kreatywności i twórczego myślenia w realizacji działań,
  • Zwrócenie uwagi na występowanie i zastosowanie łaciny w życiu codziennym,
  • Rozbudzanie zainteresowania językiem łacińskim i kulturą antyczną
  • Usystematyzowanie wiadomości z zakresu przedmiotów objętych innowacją
  • Aktywizacja i integracja grupy, społeczności szkolnej
  Rok szkolny 2022/2023

 "Śladami Łodzi bajkowej i opowieści dzieci fabrykanta"

Innowacja pedagogiczna: programowo - organizacyjna z zakresu edukacji regionalnej, odbywać się będzie od 1 września 2022 do 23 czerwca 2023 w klasie 2b oraz od 1 września 2023 do 21 czerwca 2024 w klasie 3b podczas zajęć dodatkowych (1h tygodniowo). Autorem innowacji jest wychowawca klasy, w której będą prowadzone zajęcia - Danuta Drożdżyńska.

Cele innowacji:

  1. Zapoznanie z historią i kulturą  Łodzi.
  2. Rozwijanie szacunku i tolerancji wobec ludzi różnych kultur, (inne narodowości w Łodzi i ich zasługi dla historii miasta).
  3. Rozbudzanie u uczniów ciekawości i zachęcanie do odkrywania i poznawania własnego miasta.
  4. Doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania.
  5. Doskonalenie współpracy zespołowej.
  6. Współpraca z instytucjami i miejscami promującymi Łódź.

„Joga jako narzędzie terapeutyczne wspierające rozwój dziecka”

Innowacja przeprowadzona zostanie w roku szkolnym 2022/2023 w klasie 1A i będzie kontynuowany w roku szkolnym 2023/2024 w klasie 2A oraz w roku szkolnym 2024/2025 w klasie 3A. W innowacji wezmą udział uczniowie tej klasy podczas obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego raz w tygodniu przez 45 min. Zajęcia będą odbywały się na terenie szkoły. Autorem innowacji jest wychowawca klasy, w której będą prowadzone zajęcia – Dominika Płoszajska. Głównym celem innowacji jest kształtowanie u dziecka ogólnej sprawności fizycznej, nabywanie umiejętności interpersonalnych poprzez ćwiczenia jogi oraz rozwijanie potencjalnych możliwości ukrytych w mózgu. Dzięki ćwiczeniom jogi, dzieci łatwiej skupiają uwagę, są bardziej świadome własnego ciała, skoncentrowane. Powtarzanie asan dobrze wpływa na pamięć, pobudza wyobraźnię i rozwija kreatywność. Dzieci na zajęciach uczą się szacunku do siebie i innych. Każdy ćwiczy jak umie.

 

"Międzynarodowy Projekt Edukacyjny CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki wspierający rozwój czytelnictwa wśród uczniów klas 1-3 edycja IV podróżowanie przez czytanie" - realizowany w formie innowacji

Autorką jest pani Honorata Szanecka dyrektor "Małej Szkoły" w Klonowie. Innowacja programowo-metodyczna będzie realizowana przez wszystkie klasy 1-3 przez wychowawców klas: 1a panią Dominikę Płoszajską, 1b panią Magdalenę Surdykowską, 2a panią Annę Ciołkowską, 2b panią Danutę Drożdżyńską, 3a panią Agnieszkę Fladrowską, 3b panią Urszulę Jasiak. 

Innowacja opiera się na niestandardowym sposobie pracy z lekturą. Poprzez atrakcyjne zadania projektowe, uczniowie włączą się w wiele innowacyjnych działań z tekstem. Czwarta edycja projektu, zaprojektowana na rok szkoły 2022/2023, polega na skorelowaniu czytania danej lektury ze zgłębianiem wiedzy na temat wybranych krajów na kuli ziemskiej, o których będzie mowa w czytanym tekście, ich piękna, różnorodności, kultury i tradycji. Ponadto uczniowie nauczą się pakowania bagażu podróżnego, postępowania w przypadku zgubienia się, a także pisania i wysyłania pocztówek lub listów.

 

"Gramy zmysłami"

Projekt zakłada stworzenie okazji uczniom do wielozmysłowego poznania i eksplorowania otoczenia niezbędnego do rozwoju prawidłowej integracji sensorycznej, zwiększenie ich umiejętności społecznych (współpraca i 5.współdziałanie) i komunikacyjnych. Jest odpowiedzią na coraz częściej pojawiające się wśród dzieci problemy behawioralne, społeczne i emocjonalne, które mogą być przyczyną nieukształtowania dostatecznie mocnej bazy sensorycznej. Innowacja przyczyni się do lepszego rozwoju intelektualnego, ruchowego i emocjonalno-społecznego oraz rozwinie dziecięce zainteresowania światem i kreatywność. „Gramy zmysłami” wychodzi naprzeciw potrzebom rozwojowym dzieci. 

Innowacja będzie realizowana w klasach 4a, 4b, 5b przez panią Agatę Mróz, panią Edytę Przybył i panią Ewelinę Augustyniak

"How much is…M±English?"

Innowacja z elementami metody CLIL (Content and Language Learning), czyli metody zintegrowanego nauczania przedmiotu (matematyka) oraz języka obcego (język angielski). Jest to metoda polecana przez Komisję Europejską. Poszerza wiedzę fachową przy jednoczesnym pogłębianiu kompetencji językowej. Jest nauką przez działanie, dzięki której nauczane treści merytoryczne i językowe znajdują bezpośrednie zastosowanie w praktyce. Przyczynia się do rozwoju takich umiejętności miękkich jak komunikatywność, myślenie przedsiębiorcze, rozwiązywanie problemów czy zarządzanie czasem. Uczy pracy zespołowej i rozwija kreatywność. W trakcie realizacji uczniowie dzięki poznaniu podstawowego słownictwa angielskiego, w szczególności matematycznego, poszerzą swoje możliwości poznawcze. Posługiwanie się matematycznym językiem angielskim zwiększy ich szanse na rynku edukacyjnym. Ponadto okaże się też pomocne w życiu codziennym, choćby w podróżowaniu: użycie map, posługiwanie się terminologią związaną z obliczeniami zegarowymi i kalendarzowymi. 

Innowacja będzie prowadzona w klasie 4b i 5b przez panią Agatę Mróz i panią Edytę Przybył

 "Lekturownik"

Innowacja polega na stworzeniu zeszytu lekturowego, w którym zgromadzone zostaną informacje do  omawianych na lekcjach j. polskiego lektur. Dzięki nim uczeń będzie miał stworzone gotowe materiały i notatki do każdej lektury. Lekturownik będzie stanowił doskonałą bazę do powtórzenia materiału przed egzaminem ósmoklasisty. Prowadzenie Lekturownika uczy także systematyczności. Pod nadzorem nauczyciela, uczniowie będą stwarzać oraz gromadzić w nim   notatki o autorze lektury, czasie powstania, gatunku i rodzaju utworu literackiego.  Lekturownik ma za zadanie rozbudzić w uczniach kreatywność, dzięki której będą mogli tworzyć notatki wizualne i tradycyjne, zdobywać nowe informacje o dziele literackim, dzielić się wrażeniami po lekturze, systematyzować zdobytą wiedzę. 

Innowacja będzie realizowana w klasach 4a, 5b, 6b przez panią panią Ewelinę Augustyniak

"Lektury w świecie 3D"

Innowacyjność podejmowanych działań będzie przejawiała się w nietypowym sposobie pracy z lekturą szkolną, polegającym na projektowaniu przez uczniów przestrzennych obiektów 3D w programie TINKERCAD, nawiązujących do treści utworu literackiego omawianego podczas lekcji języka polskiego. Połączenie omawianej lektury z wizualizacją przestrzenną zaprojektowaną podczas zajęć z programowania ma na celu ułatwienie nie tylko zapamiętania istotnych wydarzeń z lektury, ale dostarczenie młodym ludziom wielu bodźców kształtujących logiczne myślenie, wyobraźnię, aktywność własną oraz twórczą. Wydruki 3D nawiązujące do omawianej lektury podniosą skuteczność nauczania, ponieważ uczenie się przez działanie i przeżywanie daje najlepsze efekty. Uczniowie zostaną zapoznani z podstawami projektowania przestrzennych obiektów i druku 3D. Innowacja ma charakter interdyscyplinarny, łączący wiedzę z języka polskiego oraz informatyki.

Innowacja będzie prowadzona przez panią Ewelinę Augustyniak i pana Marcina Augustyniaka

 
Rok szkolny 2021/2022

Reading is my super POWer

Innowacja „Reading is my super POWer” ma na celu szerzenie idei czytelnictwa w języku obcym. Podczas lekcji języka angielskiego uczniowie czytają i omawiają książki z serii lektur uproszczonych różnych wydawnictw językowych. Udział w zajęciach ma zachęcić i zmotywować uczniów do sięgania po książki z repertuaru dziecięcego również w języku angielskim. Dzięki wykorzystaniu lektur uproszczonych uczniowie odkrywają, że są w stanie czytać książki w języku obcym już od najmłodszych lat. Ponadto ukazane zostają: szeroko pojęta „mądrość płynąca z lektur” oraz wpływ ich treści na życie codzienne. Zagadnienia, problemy, wartości, emocje przekazywane w lekturach stają się pretekstem i swoistym zapłonem do ustalenia tematyki poruszanej podczas zajęć z wychowawcą. Innowacja realizowana jest w klasach 4a i 4b przez panią Edytę Przybył.

"Międzynarodowy Projekt Edukacyjny CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki wspierający rozwój czytelnictwa wśród uczniów klas 1-3 edycja III poznajemy zawody" - realizowany w formie innowacji

Autorką jest pani Honorata Szanecka dyrektor "Małej Szkoły" w Klonowie. Innowacja programowo-metodyczna będzie realizowana przez wszystkie klasy 1-3 przez wychowawców klas: 1a panią Beatę Czech, 1b panią Danutę Drożdżyńską, 2a panią A. Fladrowską, 2b panią Urszulę Jasiak, 3a panią Dominikę Płoszajską, 3b panią Magdalenę Surdykowską. Innowacja opiera się na niestandardowym sposobie pracy z lekturą; na skorelowaniu czytania określonej lektury ze zgłębieniem wiedzy na temat cech i kompetencji zawodowych bohaterów w niej występujących. Ponadto ma na celu wspieranie młodych ludzi w myśleniu o swojej karierze, jak o czymś, co się dynamicznie zmienia, jak o nie mającym końca procesie uczenia się i odkrywania siebie. Jednym z patronów tegorocznej edycji jest "Mapa Karier".

Innowacja Pedagogiczna EkoEmocje

Autorkami Innowacji są p. Marzena Dziadkowiec i Krystyna Grzegrzółka. Jest to Innowacja programowo-metodyczna i będzie realizowana podczas zajęć w świetlicy szkolnej przez panią Annę Ciołkowską, panią Annę Jakimiuk oraz pana Piotra Liberę. Innowacja opiera się na uwrażliwieniu dzieci oraz nauczeniu ich empatii, akceptacji. Realizowane aktywności mają za zadanie pobudzić zaangażowanie uczniów w aktywne działania oraz znacząco wpłynąć na integrację grupy. Ponadto innowacja ma na celu budowanie od najmłodszych lat przyjaznego stosunku do drugiego człowieka, otaczającej nas przyrody oraz minimalizowanie problemu wykluczenia w społeczności poprzez uwrażliwienie dzieci na drugiego człowieka i kształtowanie postaw proekologicznych - poprzez aktywną działalność edukacyjną. Innowacja pedagogiczna rozszerza działania międzynarodowego projektu edukacyjnego „Emocja”.

Innowacja "Eko agenci - w poszukiwaniu dobrego klimatu"

Autorką jest pani Daria Hristova ze Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Czarkowie. Innowacja programowo-metodyczna będzie realizowana w klasach 3 przez wychowawców klas: 3a panią Dominikę Płoszajską, 3b panią Magdalenę Surdykowską. Celem innowacji  jest skuteczne i efektywne kształtowanie postaw uczniów zgodnych z etyką ekologiczną zbogacenie wiedzy ekologicznej uczniów w integracji z innymi przedmiotami oraz zbudowanie odpowiedniego stosunku do zmian klimatycznych. Umożliwia  pokazanie uczniom jak w świadomy i zaangażowany sposób można brać udział  w projektach społeczno-ekologicznych oraz, że nawet najmłodszy może wprowadzać  
zmiany i być przykładem działań dobrych dla klimatu i dla ludzkości. 

Innowacja pedagogiczna "Zagrajmy w świecie realnym, a nie wirtualnym". Głównym celem innowacji jest wprowadzenie gier planszowych w życie codzienne, jako jedna z głównych form aktywności, która integruje grupę, podtrzymuje więzi rodzinne, nasila kontakty interpersonalne oraz rozwija wszechstronny rozwój uczniów poprzez zaangażowanie ich w różnego rodzaju gry i zadania, wymagające logicznego myślenia i kreatywności. Innowacja jest prowadzona przez panią Ewę Franaszczyk w klasie Vb.

akceptacJA W ramach innowacji, za pomocą różnorodnych zadań, uczniowie dowiedzą się jak skomplikowaną i wyjątkową jednostką jest każdy człowiek. Poprzez realizację 8 tematów, dzieci odkryją jak wiele różnych odsłon ma każdy z nas. Projekt skupia się na jednostce jako kimś wyjątkowym, a jednocześnie bardzo złożonym. Uczniowie uczestniczący w jego realizacji będą mogli dostrzec i zaakceptować zarówno swoje pozytywne jak i negatywne cechy. Zobaczą w jaki sposób są odbierani przez otoczenie i skonfrontują te opinie z własną wizją siebie. Dzięki temu, relacje uczniów znacznie się poprawią. Zdobędą oni kompetencje niezbędne do funkcjonowania w grupie, będą wrażliwsi na potrzeby oraz indywidualność innych. akceptacJA to projekt który rozwija jednostkę jako całość, a każdy z jego uczestników dostrzeże siebie w milionie odsłon. Jego celem nadrzędnym jest zwiększenie umiejętności społecznych i komunikacyjnych uczniów, a tym samym pewności siebie, akceptacji swoich mocnych i słabych stron oraz dostrzegania każdego człowieka jako wyjątkowej jednostki zasługującej na szacunek. Innowacja realizowana jest przez p. Agatę Mróz na zajęciach socjoterapii w kl. 4a i 4b.

 Rok szkolny 2020/2021

Innowację prowadzi pan Marcin Augustyniak. Innowacyjnością jest wprowadzenie do nauczania w szkole podstawowej programowania Pixblocks oraz rozwijanie zainteresowania językiem  Scratch. Projekt wpisuje się w założenia podstawy programowej, zwracającej szczególną uwagę na odejście od wiedzy encyklopedycznej i położenie nacisku na umiejętność myślenia naukowego.

czytam z klasą

Innowacja programowo-metodyczna "Czytam z klasą lekturki spod chmurki" międzynarodowy projekt edukacyjny wspierający rozwój czytelnictwa wśród uczniów klas 1-3 edycja II EKOlogiczna. Realizowana w klasie 3b przez panią Danutę Drożdżyńską oraz w klasie 2b przez panią Katarzynę Grotek. Innowacja opiera się na zmianie sposobu omawiania lektur szkolnych, na zaangażowaniu uczniów w aktywne działania oraz na upowszechnianie czytelnictwa wśród dzieci. Ponadto innowacyjna formuła II edycji projektu polega na wzmacnianiu więzi ze środowiskiem przyrodniczym, rozwijaniu poczucia troski i odpowiedzialności za bliższe i dalsze otoczenie.

„Międzynarodowy projekt edukacyjny Emocja”  realizowany jako innowacja programowo-metodyczna w świetlicy szkolnej przez panią Agatę Mróz i Annę Ciołkowską. Autorki Marzena Dziadkowiec Krystyna Grzegrzółka. Głównym założeniem projektu - innowacji jest budowanie i rozwijanie u dzieci empatii, szacunku do drugiego człowieka oraz nabycie umiejętności mówienia o swoich emocjach i potrzebach.

Zajęcia przygotowujące do egzaminu ósmoklasisty z języka angielskiego

            Innowacja ta została wprowadzona, aby pomóc uczniom klas ósmych w przygotowaniu do egzaminu, ale przede wszystkich rozwinąć ich umiejętność komunikowania się w języku angielskim. Zajęcia były prowadzone na podstawie programu własnego nauczyciela w wymiarze 1 godziny lekcyjnej tygodniowo dla wszystkich chętnych uczniów klas ósmych. Program był realizowany w taki sposób, że chętni uczniowie mogli dołączać w dowolnym momencie. W zajęciach mogli uczestniczyć zarówno uczniowie osiągający niskie wyniki (którzy mieli możliwość nadrobić zaległości), jak i uczniowie zdolni (którzy mogli sprawdzić poziom swojej wiedzy oraz rozwinąć umiejętności). Realizacja celów programowych odbywała się zarówno podczas zajęć stacjonarnych, jak również podczas nauki zdalnej z wykorzystaniem licznych narzędzi multimedialnych (ćwiczeń interaktywnych, filmów, video edukacyjnych, kart pracy online i drukowanych, quizów i prezentacji interaktywnych), w których tworzenie byli zaangażowani również uczniowie. Innowacja okazała się sukcesem, gdyż większość uczniów biorących regularnie udział w zajęciach uzyskało na egzaminie ósmoklasisty wynik wyższy od wyniku egzaminów próbnych przeprowadzanych w ciągu roku szkolnego.